FAQ

Antwoorden op de meest gestelde vragen

Account

Voor de bezoeker van het platform hebben we het zo makkelijk mogelijk te maken om een leuke activiteit te vinden. Met bijvoorbeeld uitgelichte activiteiten en eerstkomende activiteiten op de homepage of door eenvoudig in het overzicht te filteren op bijvoorbeeld regio of categorie.

Het aanmaken van een account is reuze eenvoudig! En met zo’n account kan een bezoeker zich nog makkelijker aanmelden voor activiteiten. En voor de allerjongste deelnemers is het mogelijk dat het account wordt beheerd door bijvoorbeeld een van de ouders. Wel zo veilig!

Voor de bezoeker van het platform hebben we het zo makkelijk mogelijk te maken om een leuke activiteit te vinden. Met bijvoorbeeld uitgelichte activiteiten en eerstkomende activiteiten op de homepage of door eenvoudig in het overzicht te filteren op bijvoorbeeld regio of categorie.

Heb je als bezoeker een leuke activiteit gevonden? Vaak zal het dan verplicht zijn om je aan te melden voor een activiteit, door middel van je (gratis) account. Het kan hierbij gaan om een individuele aanmelding maar het is bijvoorbeeld bij een voetbaltoernooi ook mogelijk om in je als team aan te melden.

Dit is afhankelijk hoe het platform wordt ingezet. Zet je hem in voor de naschoolse activiteiten binnen jullie gemeente beschikbaar te maken, dan pak je een specifieke leeftijdscategorie. Maar het platform heeft alle kracht om het beschikbaar te maken voor alle inwoners van de gemeente. 

Het is heel eenvoudig om een organisatie aan te maken. We vragen maar om een paar gegevens van de organisatie. Daarnaast willen we ook graag weten wie de organisatie beheerd (de organisator zelf). Dat laatste kan door heel eenvoudig je persoonlijke (deelnemers) account te koppelen aan de organisatie.

Om en zo compleet mogelijk aanbod van activiteiten te creëren op de website geven we ook andere organisaties de mogelijkheid om activiteiten te plaatsen op de website. Denk hierbij bijvoorbeeld aan sportverenigingen, een dansschool, bibliotheek, theatervereniging, etc. 

Met je persoonlijke account als organisator een rol hebben kan bij verschillende organisaties. Dat voorkomt dat je als gebruiker verzand in allerlei verschillende account en wachtwoorden voor verschillende accounts. Je houdt dus hetzelfde persoonlijke account maar deze wordt uitgebreid met een organisatieomgeving.

Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel. Uiteraard beschikken wij over een SSL certificaat waardoor de data uitwisseling met de server altijd versleuteld is.

Abonnement

Wij bieden een online platform aan maar hoe gaat dat precies in z’n werk? Het komt er op neer dat je als gemeente gebruik maakt van de motor NuActief maar je krijgt wel een volledig eigen online omgeving waar enkel de activiteiten en content van jouw gemeente op wordt getoond.

Om deze omgeving goed aan te laten sluiten bij de wensen en doelen van jouw gemeente is kun je jouw NuActief helemaal op maat samenstellen. En dat houdt in:

  • Kies een eigen naam voor het platform (Gemeente Borger-Odoorn koos bijvoorbeeld voor Actief Borger-Odoorn)
  • Kies een eigen URL voor het plaform (Gemeente Borger-Odoorn koos bijvoorbeeld voor www.actiefborgerodoorn.nl)
  • Geef je voorkeuren aan voor de kleurstelling en laat het platform bijvoorbeeld aansluiten op de identiteit van jouw gemeente.
  • Kies zelf de categorieën waarbinnen de activiteiten kunnen worden aangeboden.
  • Kies zelf de doelgroepen waarbinnen de activiteiten kunnen worden aangeboden.
  • Definieer alle regio’s waarbinnen de activiteiten kunnen worden aangeboden.
  • Bepaald welke partners je op de website wil tonen.
  • Stel zelf de ‘Over ons’ pagina samen

Alle spelregels omtrent een abonnement op NuActief zijn te lezen in onze algemene voorwaarden. Deze kun je hier downloaden.

NuActief is beschikbaar voor alle gemeenten in Nederland middels een abonnementsmodel.

En die hebben we heel simpel gehouden. Zolang je als gemeente niet boven de 10.000 gebruikers komt geldt een maandbedrag van € 300,- per maand. Daarnaast rekenen wij eenmalig € 1500,- opstartkosten. 

Het abonnement op NuActief sluit je af voor onbepaalde tijd. De minimum periode bedraagt één jaar.

Dat doen wij! NuActief draait op onze eigen server. Het enige wat wij vragen aan de gemeente is een domein te claimen. Dan zorgen wij ervoor dat deze doorverwijst naar jullie eigen gedeelte van NuActief.

Als gemeente kun je middels een aparte beheeromgeving alle data kan beheren. Daar kun je bijvoorbeeld eenvoudig activiteiten plaatsen. Maar ook de teksten, categorieën, regio’s en andere instellingen zijn daar te wijzigen. Daarnaast kun je ook anderen (bijvoorbeeld een sportclub) een organisatie account verschaffen waarmee ze activiteiten kunnen plaatsen. Dit uiteraard enkel met goedkeuring van de gemeente.

De beheerders van de gemeente kunnen er voor kiezen om een organisatie een ‘Standaard’ of ‘veilige’ status te geven. Bij een standaard status keurt de beheerder (gemeente) alle aangemaakte activiteiten goed. Als de organisatie een veilige status heeft gekregen worden ze gelijk openbaar gemaakt op het platform. 

Jazeker! Binnen het beheersysteem voor de gemeente zijn er twee typen gebruikers: website manager en website beheerders. De managers hebben alle rechten binnen het beheersysteem en de beheerders kunnen enkel activiteiten beheren.

Aan de voorzijde zijn er de deelnemers die een eigen account kunnen maken. Dit account is uit te breiden met een organisatie account waarmee bijvoorbeeld een sportclub ook activiteiten kan plaatsen.

Over NuActief

Het tegengaan van overgewicht, het voorkomen van isolatie bij ouderen en het stimuleren van sport en beweging; het zijn vandaag de dag de doelen van nagenoeg elke gemeente. 

Want de afgelopen jaren was er een toename in overgewicht, eenzaamheid en psychische problemen in alle leeftijdscategorieën ontstaan door heel Nederland. Maar ook een afname in de beweging bij jongeren. Bij NuActief willen we samen met zoveel mogelijk gemeenten in Nederland de strijd aan gaan tegen deze problemen en de samenleving op die manier een klein beetje gezonder maken!

Wij geloven in de kracht van het collectief. Door de combinatie van enerzijds onze kennis over het opzetten van gebruiksvriendelijk online platform en anderzijds de organisatorische vaardigheden van zowel de gemeente zelf als andere organisaties binnen de gemeente kunnen we samen het verschil maken en echt de gemeente in beweging zetten!

Met het online platform komt er een activiteitsomgeving binnen de gemeente, voor het promoten van activiteiten. En zijn offline hulpmiddelen niet tot nauwelijks meer nodig, zoals gedrukte activiteitenkalenders en folders. De offline hulpmiddelen zijn moeilijk actueel te houden, kost het meer tijd en geld en is het minder duurzaam. Met het platform heb je een omgeving binnen de gemeente, is het erg makkelijk actueel te houden, kost het minder tijd en is het duurzamer.